Geeft

Restitutie & Retourbeleid

Bedankt voor het winkelen bij Voltuna. We willen dat je volledig tevreden bent met je aankoop. Dit Restitutie- en Retourbeleid legt uit wat je rechten zijn en hoe we omgaan met retourzendingen, terugbetalingen en omruilingen.


1. Recht om te annuleren (EU 14-daagse herroepingstermijn)

Als je je in de Europese Unie bevindt, heb je het recht om je bestelling binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden te annuleren.

  • De herroepingstermijn eindigt 14 dagen na de dag waarop je de goederen hebt ontvangen.

  • Om dit recht uit te oefenen, moet je ons op de hoogte stellen via

    voordat de annuleringstermijn afloopt.

2. Voorwaarden voor retourzendingen

Om in aanmerking te komen voor een retourzending

  • De artikelen moeten ongebruikt zijn, in dezelfde staat verkeren als waarin u ze hebt ontvangen en in de originele verpakking zitten.

  • U moet een aankoopbewijs overleggen (bestelnummer of ontvangstbewijs).

Bepaalde artikelen kunnen niet worden geretourneerd, waaronder

  • Gepersonaliseerde of op maat gemaakte artikelen


3. Retourproces

  1. Neem contact met ons op

    met uw bestelnummer en de reden van retourzending.

  2. Wij zullen u voorzien van instructies voor het retourneren van uw product.

  3. Je bent zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending, tenzij het artikel defect of onjuist was.


4. Terugbetalingen

  • Zodra we je geretourneerde artikel hebben ontvangen en gecontroleerd, stellen we je per e-mail op de hoogte.

  • Als de terugbetaling is goedgekeurd, wordt deze binnen 14 dagen verwerkt op je oorspronkelijke betaalwijze.

  • Verzendkosten worden niet terugbetaald, tenzij het artikel defect was of we een fout hebben gemaakt.


5. Ruilen

We vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als je een omruiling voor hetzelfde product nodig hebt, neem dan contact met ons op via



6. Te late of ontbrekende terugbetalingen

Als je je terugbetaling nog niet hebt ontvangen:

  • Controleer eerst je bankrekening opnieuw.

  • Neem vervolgens contact op met je creditcardmaatschappij of bank, aangezien de verwerking enige tijd in beslag kan nemen.

  • Als je nog steeds geen restitutie hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via


7. Contact met ons opnemen

Als je vragen hebt over ons Restitutie- en Retourbeleid, kun je contact met ons opnemen via: